Pneumatické válce dvojčinnébezpístnicové řady S1, S5 a VL1 |
|
Bezpístnicové válce řady S1, S5 a VL1 najdou své uplatnění zejména tam, kde není místo pro standardní válec. Z válce se totiž nevysouvá pístní tyč. Díky svému maximálnímu zdvihu až 6 metrů je možné je nasadit i na takové aplikace, kde by použití konvenčního válce bylo vyloučené. Tato řada používá osvědčený princip dvou pásek. Řada S5 obsahuje kluzné vedení s plastovými ložisky, řada VL1 obsahuje valivé vedení s kuličkovými ložisky. Pro řady S5 a VL1 je požné použít přídavnou brzdu pro zajištění polohy válce (pro bližší informace kontaktujte technické oddělení). |
Objednací kódy | Technické parametry | Dovolené zatížení | Rozměry řady S1 | Rozměry řady S5 | Rozměry řady VL1 |
Příslušenství | Katalogový list v PDF | Technické informace |
Dovolené zatížení
Výběr a ověření účinnosti tlumení
V systémech, kde se objevuje dynamická složka, jako jsou systémy s bezpístnicovými válci, je nutné mít pod kontrolou maření kinetické energie v celém průběhu brždění až do úplného zastavení. První věcí, kterou je nutné udělat, je správný výběr tlumení. Existují v podstatě dva způsoby: interní tlumení a externí tlumení. V každém případě musíme zabránit tomu, aby vozík se zatížením narazil do víka plnou rychlostí. | |
Nejprve zkontrolujeme, zda interní tlumení válce je schopno snést zatížení a vozík včas bez rázu utlumit. V grafu „Únosnost vnitřního tlumení“ zjistěte, zda kombinace rychlosti vozíku a zatížení leží pod nebo nad křivkami pro jednotlivé průměry válců. Pokud se v oblasti grafu pohybujeme pod čarou příslušného průměru, interní tlumení je schopno zatížení zvládnout a vozík bez rázu utlumit. Pokud jsme v grafu nad čarou, interní tlumení není schopné absorbovat kinetickou energii a v tomto případě je nutné provést jedno, nebo více následujících opatření: a) snížit zatížení se zachováním rychlosti b) snížit rychlost při zachování zatížení c) zvolit větší průměr pístu d) použít hydraulické tlumiče rázů jako externí tlumení |
Dovolené zatížení válců řady S1, S5 a VL1
Průměr pístu | F [N] | P1 [N] | P2 [N] | P3 [N] | Krátký vozík | Středně dlouhý vozík | Dlouhý vozík | ||||||
M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | |||||
25 | 250 | 200 | 200 | 50 | 8 | 2 | 3 | 14 | 3 | 5 | 25 | 6 | 9 |
32 | 420 | 250 | 250 | 65 | 9 | 3 | 4 | 15 | 4 | 7 | 28 | 8 | 12 |
40 | 640 | 350 | 350 | 90 | 11 | 9 | 14 | 16 | 14 | 20 | 31 | 27 | 39 |
50 | 1050 | 500 | 500 | 125 | 19 | 13 | 19 | 29 | 20 | 30 | 52 | 36 | 53 |
Průměr pístu | F [N] | P1 [N] | P2 [N] | P3 [N] | Krátký vozík | Středně dlouhý vozík | Dlouhý vozík | ||||||
M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | |||||
25 | 250 | 400 | 400 | 400 | 13 | 8 | 16 | 20 | 10 | 25 | 40 | 15 | 50 |
32 | 420 | 400 | 400 | 400 | 20 | 9 | 27 | 30 | 12 | 40 | 55 | 18 | 75 |
40 | 640 | 600 | 600 | 600 | — | — | — | 60 | 30 | 80 | 110 | 45 | 150 |
50 | 1050 | 800 | 800 | 800 | — | — | — | 85 | 50 | 110 | 150 | 75 | 210 |
Průměr pístu | F [N] | Středně dlouhý vozík | Dlouhý vozík | ||||||
P1, P2, P3 [N] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | P1, P2, P3 [N] | M1 [Nm] | M2 [Nm] | M3 [Nm] | ||
25 | 250 | 700 | 34 | 17 | 34 | 1000 | 40 | 15 | 50 |
32 | 420 | 700 | 51 | 20 | 51 | 1000 | 55 | 18 | 75 |
40 | 640 | 1100 | 120 | 46 | 120 | 1600 | 110 | 45 | 150 |
50 | 1050 | 1500 | 170 | 85 | 170 | 2000 | 150 | 75 | 210 |
Dovolené hodnoty dynamického namáhání pro válce řad S1, S5 a VL1 | |
Postup při určení dovolených hodnot při dynamickém namáhání:
|
Seřízení vozíku válců řady VL1
V případě, že zátěž není umístěna ve středu vozíku, je nutné seřídit valivé vedení vozíku. Na následujících obrázcích jsou 3 nejběžnější způsoby zatížení mimo střed vozíku a na každém obrázku je znázorněno, které šrouby je zapotřebí seřídit. Nejprve otočte šroubem A jednou, nebo vícekrát v závislosti na zatížení. Poté kápněte zajišťovací tmel Loctite 252 na šroub B a zcela jej zašroubujte a utáhněte. Poté povolte šroub A i B o 90°.